Leadgeneratie met telesales

Klant uit de beveiligingsbranche

Wij zijn het grootste particuliere beveiligingsbedrijf ter wereld. Een speciale divisie in Nederland richt zich op hoogwaardige opleidingen op het gebied van veiligheid, zoals BHV-opleidingen.

De uitdaging

Ons bedrijf wil haar marktaandeel binnen het MKB segment flink vergroten. Daarvoor wordt telefonische marktbewerking ingezet. Aan Search & Results de vraag om een model te ontwikkelen waarmee in deze markt meer omzet gegenereerd kan worden.   De oplossing SR heeft door een pilot te draaien het responsgedrag van de doelgroep geanalyseerd en bepaald voor welke argumenten de doelgroep vatbaar is. Zoals verwacht werken de meeste bedrijven met vaste contracten of trainingsdata, waardoor het zaak is de juiste persoon op het juiste moment te benaderen.

De oplossing

Er is gekozen voor een combinatie van leadgeneratie met telesales. Search achterhaalt eerst bij de doelgroep de juiste contactpersoon en de contractvervaldata. Daarna neemt telesales op het juiste moment contact op om het bedrijf te interesseren in het testen van een training bij ons.
Er is voor en tijdens het acqcuistieproces veel aandacht besteed aan het bepalen van krachtige voordelen. Eerst werd er leadgeneratie uitgevoerd. Door nauwkeurig de resultaten bij te houden in zowel de 1e call als bij de telesales call, ontstaat inzicht in de resultaten en grip op het proces en de database.

Search heeft ons door middel van leadgeneratie enorm veel inzicht gegeven in onze doelgroep. Wat beweegt hen, waarom en hoe kan ons bedrijf hen daarbij helpen. Dit resulteert in het bijschaven van onze propositie waarbij SR daadwerkelijk heeft geholpen.